Η εναγώνια προσπάθεια για
ακριβή τήρηση του Νόμου θα αποτελέσει από την περσική περίοδο και εξής το κύριο χαρακτηριστικό του
Ιουδαϊσμού που σηματοδοτεί το τέλος της εποχής των προφητών. Το θέλημα του Θεού
δεν εξαγγέλεται πλέον στους ανθρώπους από το στόμα κάποιου προφήτη, αλλά προκύπτει
από ερμηνεία ενός βιβλίου. Η αλλαγή αυτή περιγράφεται παραστατικά στο όραμα
κλήσης του προφήτη Ιεζεκιήλ (2:9 - 3:3)
Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2017
Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2017
Το όνομα του Θεού
Σχόλιο στο Εξο γ΄ 13-15
Παρ' όλο που όλες οι θεότητες του πολιτισμικού περιβάλλοντος του Ισραήλ φέρουν κάποιο όνομα, το οποίο τις χαρακτηρίζει και τις διακρίνει από τις υπόλοιπες που λαμβάνουν μέρος στον μύθο, στον Ισραήλ το όνομα του Θεού παίζει έναν εντελώς διαφορετικό ρόλο, καθώς σχετίζεται άμεσα όχι με μύθους, αλλά με συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα. Απευθυνόμενος, δηλαδή ο Θεός στους ανθρώπους με το «Εγώ είμαι» δεν συστήνεται σαν κάποιος άγνωστος σ' αυτούς, αλλά δηλώνει ότι είναι αυτός που οι άνθρωποι γνώρισαν μέσα από την ιστορία τους (Γεν ιε´ 7· Εξο ς´ 2εξ).
Παρ' όλο που όλες οι θεότητες του πολιτισμικού περιβάλλοντος του Ισραήλ φέρουν κάποιο όνομα, το οποίο τις χαρακτηρίζει και τις διακρίνει από τις υπόλοιπες που λαμβάνουν μέρος στον μύθο, στον Ισραήλ το όνομα του Θεού παίζει έναν εντελώς διαφορετικό ρόλο, καθώς σχετίζεται άμεσα όχι με μύθους, αλλά με συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα. Απευθυνόμενος, δηλαδή ο Θεός στους ανθρώπους με το «Εγώ είμαι» δεν συστήνεται σαν κάποιος άγνωστος σ' αυτούς, αλλά δηλώνει ότι είναι αυτός που οι άνθρωποι γνώρισαν μέσα από την ιστορία τους (Γεν ιε´ 7· Εξο ς´ 2εξ).
Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2017
Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017
Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017
Εισαγωγή στην Παλαιά Διαθήκη 2
τὰ
γεγραμμένα ἐν
τῷ νόμῳ
Μωϋσέως
καὶ
τοῖς προφήταις
καὶ
τοῖς
ψαλμοῖς (Λου
24:44)
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)